torsdag den 10. januar 2013

Anne Nowak


Midt i december blev det endelig weekenden, hvor jeg skulle deltage i en workshop ved tekstilkunstneren Anne Nowak. Jeg havde meldt mig til sammen med nogle veninder og vi havde glædet os lige siden tidligt på efteråret, hvor vi havde meldt os til. Der er rift om pladserne på Annes workshops, så vi meldte os til i god tid! Som sagt havde vi set frem til weekenden længe og med høje forventninger til dagen. Og efter en hektisk dag med megen info og aktivitet fik vi virkelig vores forventninger indfriet. Det var en fantastisk dag!
Vi startede med fælles kaffe og croissanter og allerede der var der en god, hyggelig og afslappet stemning. Anne er meget imødekommende og positiv og man følte sig i gode hænder fra start. 
Jeg havde haft mine tvivl ift. mine forberedelser af det, jeg gerne ville trykke. Var mine tegninger fine? Kunne kopimaskinen på arbejdet gøre printet sort nok? Var stregerne for tynde? Havde jeg mon for lidt motiver med? Eller for mange? Og havde jeg nok tekstil og papir med til at trykke på? Jeg kunne godt have skruet ned for alle de spørgsmål, for det hele gik fint og Anne hjalp os alle med at sortere lidt i det, vi havde med, så vi på den måde fik det bedste resultat. Og til næste gang ved jeg, at jeg har rigeligt!! Både motiver og tekstil! Og jeg siger næste gang, da jeg virkelig håber, at der bliver en næste gang. Det var så skøn en dag! Meget hektisk, men mine ambitioner ift. hvor meget, jeg skulle nå at producere var også høje. Næste gang skal der skrues lidt ned for mængden af tryk for mit vedkommende. 
Hvis du har en tekstildesigner, trykkertøs eller malermester i maven, så skynd dig at melde dig til en af Annes workshops i de lækre lokaler på Carlsberg! Det fortryder du ikke! Det var alle pengene værd og mere til. En fed dag med mange indtryk, fine farver, ny viden, hygge, fabriksstemning, kreativitet og maling under neglene!




Læs mere om Anne, hendes designs og workshops her.

 
 


Anne introducerer os for rammer, teknik og farver
 
 

 
Rammerne belyses og fremkaldes 



 
Nogle af mine mange muleposer
 
 
 

 
Violet sky på body til min mindste veninde
 
 
 


Sort mulepose med fødder tegnet med venstre hånd

 

 
Endnu en mulepose - "Rain is the new black"



1 kommentar: